Wednesday, May 31, 2017

Na prázdninách


Včera jsme po několika hodinách utrpení dorazili k prarodičům, tentokrát Teodor vynechává balící scény a tak nějak z nich mám pocit, že mají z výletu radost. Čeká nás tu měsíc až dva, záleží na počasí, Teodorově rozvazování jazyka (pokud začne dávat dohromady slova, jsem ochotna tu zůstat do srpna), prudičství prarodičů, stesku po tatínkovi a psovi.

Let se dvěma dětma, z nichž je jedno roční torpédo asi nedoporučí žádný rodič. Do včerejška jsem netušila, že sedadla se daj podlézat, podpěrky rukou přelézat, přeběhnout letadlo během pár (desítek) sekund, rozlít pití...ještě že to druhý dítě je taková brambora :-) V druhém letadle si na půl hodiny lehl a zkoušel usnout, jenže malá ještěrka ho nenechala (to, že ona porušuje pravidla ho neskutešně točí).


Teodor si poprvé za těch x letů všimnul, že je něco vidět z okýnek (když se letadlo naklonilo) a obecně mi přišlo, že mu to všechno dává smysl. Ale lítání nesnáší stejně jako já...Stáz to je všechno jedno, hlavně že je v pohybu. Sezení při vzlítání a přistávání bylo čiré utrpení pro všechny (naštěstí v tom delším letu před náma nikdo neseděl), Stázule buď něco házela na zem a pak ječela, že pro to nemůže nebo se snažila z toho pásu vykroutit. Vlastně ještě jeden trik má, sundavá si boty, furt.

V Praze na nás čekala máma a vedro, naložily jsme naprosto vyřízený děti do auta a během pár minut na D1 usnuly. K mé velké radosti máma pořídila pořádnou autosedačku pro Stáz (tohle je druhej pokus, první, co koupila, jsem teda neodsouhlasila), ta druhá je moje do našeho auta - takže poprvý za ty 3 roky jsem měla pocit, že když bychom bourali, tak by děti měly šanci přežít. 


Jedna věc se nenechá mojí mámě upřít, a to materiální vybavenost pro děti, vážně tu maj všechno, takže nadšení po příjezdu veliký. Staronový hračky, bazének, zvířátka, prostě super. Ale teda hlavně ta voda na milion způsobů, to je něco, co si ve městě takhle neužijou. 




Vážně mám pocit, že léto na vesnici v domku se zahradou, zvířátkama, prarodičema (Stáz by asi ocenila ještě širší příbuzenstvo) je pro děti značka ideál. Dědovi se líhnou kuřátka, takže na ně několikrát denně chodíme koukat, k sousedům hladit psa, Stáz tu pronásleduje kocoura...chodí bosí, terén na zahradě je super pro trénování svalů, chodíme do obchodu pro zmrzlinu...Takže ač jsem si říkala, že tady nikdy léto trávit nebudu, tak přehodnocuju, pro děti totiž cokoli :-)
Moje městský dítě v bílý :-D
P.S. 1 Z nějakého důvodu se s příjezdem do ČR ze Stáz stàvá kyselina a z T.nejedlík. Áčko už krásně říká "ham" :) Za těch 24 hodin se tu ještě naučila říkat "ven".
P.S. 2 Babickovske zavody o to, kdo ma sikovnejsi vnouče jsou tak trochu tragikomický
P.S. 3 Vážně je škoda, že kůň zrušil příspěvky "pro přátelé", pobyt tady je opět plodný.


1 comment:

  1. Lebo na zahrade u babičky vedie aj u nás, každý rok si vravým, že tento rok tam budeme max. 2 týždne v lete a každý rok tam strávime skoro celé leto, stačí aby teploty stúpli k 30 a už sa v byte nedá vydržať, osviežujúcich aktivít zas v meste až toľko neni a hneď mením názor a balím :D . Ono voda na 100 sposobov, záhod jahod kde sa može sám obslúžiť, sliepky, kačky, ovečky a kozy a hlavne ta pohodo, že može ísť kedykoľvek vonku a zas sa vrátiť do vnútra aby si oddýchol je pre nášho Miša úplny raj :) naši teda bývaju na samote u lesa, takže sa večšinou nedostaneme nikde medzi ľudí a tej samoty si riadne užívame a nakupovať nechávame babičku, ale tá nas zmrzkou zásobuje dostatočne :)

    ReplyDelete