Tuesday, February 14, 2017

Hovory H

Škoda, že ty hovory nejdou nahrát, jsou fakt roztomilý. Od přírodovědných hovorů se začínáme posunovat postupně k hovorům na obecnější téma.

Přírodovědný hovor verze 1:
T (ukáže mi kačenu): "Se-se" (sele)
Já: "Je to sele?"
T.: "Ne-ne" (buď se začne děsně zlobit nebo se smát, jako že mě napálil)
Já: "Tak co to je?"
T. (spokojeně): "Ká-ká" (káč-káč)

Přírodovědný hovor verze 2
T (ukáže mi kačenu): "Ká-ká"
Já: "Je to káč-káč?"
T.: "Ne-ne" (většinou se naštvaně zhroutí, ale včera začal s tím, že občas řekne "da" jako "ano)
Já: "Tak co to je?"
T. "Se-se"
Já: "To je sele?"
T. "Ne-ne. a) ká-ká b) vymyslí jiný zvíře a rozhovor pokračuje než mu dojde slovní zásoba"

Obecné hovory:
T ukáže na cokoli, co vidí (třeba díru, papírek...) a okomentuje to nějakým zvukem zvířete, např. "Ká-ká"
Já: "To je káč-káč?"
T. :"Ne-ne" A pak přidá jinej zvuk a tak pořád dokola než mu dojdou slova. Je vidět, že by chtěl mluvit, ale nemá tu aktivní slovní zásobu.

Každopádně se mu posledních pár dní, oproti dřív, jazyk rozvíjí neskutečnou rychlostí, už umí říct všechny samohlásky (asi ne izolovaně), doučil se několik zvuků zvířat, začíná ohybat jazyk nahoru, občas dá dohromady tříhláskovou slabiku, občas říká slabiky rychle za sebou, takže se je snad brzo naučí kombinovat ve slova, momentálně miluje takový ty knížky pro malý děti, kde jsou farmářská zvířata, protože na nich můžeme vést přírodovědné hovory, díky Stáz začíná říkat má-ma - jako Stáz více méně umí říct většinu jeho slabik s -a a -e. Mám naději, že jednou bude mluvit :-)



No comments:

Post a Comment