Thursday, November 3, 2016

Knížky

Moje máma nechápala, že místo DOMÁCÍCH vajíček, paprik a nevím čeho všeho si radši do kufru nabalím všechny tyhle knihy. To, že jsem za ně utratila dost peněz a že v Estonsku českou knížku nekoupím, se jí nezdálo jako dostatečně silný argument.

Ano, spousta z nich je pro Teodora ještě dlouhá, ty první encyklopedie jsou asi ještě trochu mimo jeho zájmy (slovo "proč" je fakt ještě v nedohlednu), jenže kdo ví, kdy tam pojedem zas (teda plán je, že celkem brzo) a co se v mezidobí stane - vždyť on může začít mluvit ze dne na den, že?

Není v mých silách ty knížky nafocovat jednotlivě, beztak stačí projet alba některých modrokoníkovských hvězd a u nich najdete určitě mnohem hezčí obrázky než bych já byla kdy schopna vyfotit. Ale chci se zmínit o knížkách, které Teodora baví. Ne všechny jsou nově dovežené, ale všechny jsou nově objevené po našem příjezdu, aneb udělala jsem obměnu knihovničky a asi to byl dobrý nápad.


Co se děje o Vánocích

Obrázková knížka ve stylu ročních obdbí od Bernerové. Nedá se říct, že by ho knižky bez textu nějak bavily, Jaro, Léto a spol. leží momentálně uklizené v šuplíku a čekají na svůj revival. Nicméně se mu z této knížky líbí jen a pouze tato stránka, a to protože jsou na ní psi (kromě Husy Lízy jsou ve všech oblíbených knížkách psi) a protože je tam Furby (to slovo se mu děsně moc líbí).


Všichni letí na koštěti

Relativně dlouhá knížka, ale je v ní PES a žába! Mě se moc líbí, že je podobně jako Gruffalo a Gruffalinka rýmovaná (Gruffalovci nicméně moc nezaujaly)
 

NO!

Knížka celá o psovi. Čteme vždycky alespoň dvakrát a česky. Pointu příběhu asi nechápe, ale je tam pes. Haf-haf-haf (v jeho řeči va-va-va). Potřebovala bych sehnat víc takovýchto knížek v češtině. Velký obrázek a jedna věta. A hlavně, aby tam byli psi nebo vlaky. :)
Jedna z oblíbených stránek, může totiž hádat, co jsou ty zbytky :)

Husa Líza

Jediná knížka, která se mu líbí a kde není pes. Opět vyhovuje tím, že je to velký obrázek a minimum textu. A že tam těch zvířátek je! A mě se líbí pointa, že nemusíme být vždycky jako ostatní. Teodor vzal na milost večerníčky na youtube (dá tak 2-3) a v nich mi přijde, že ta konformita je děsně vyzdvihována, takže palec nahoru za každou knížku, která dětem říká, že není špatné dělat věci jinak. Protože není. Ti, co se nebojí zkusit něco nového, jsou ti, kdo vymyšlí věci jako google nebo amazon.

Skákal pes a jiné říkanky

České lidové říkanky a písničky jsou plné psů, koček, myší a lišek, což jsou zvířata, proti kterým Teodor nic nemá, takže knížku můžeme vesele číst. Navíc je tam spousta obrázků, říkanky jsou krátké, tedy značka ideál. Otázka pod čarou: Co to je homolice?


Bible na dobrou noc

Aby ho u maturity nezradil Jidáš. 
Ač jsme ateisté, věřím, že biblické příběhy by měl znát každý člověk žijící v euroamerické kultuře. Možná, že i příběhy z Koránu? Ale ty jsem teda zatím v knihkupectví neviděla.
Příběhy jsou krátké, jednoodstavcové. Přijde mi, že díky tomu to je jen směsice jmen...nicméně Teodorovi se líbí, obrázky jsou totiž doopravdy dětské. A jsou tam psi. :) Příště asi koupím nějakou jinou, kde bude příběhů méně, ale budou dělší.


I když kvalita fotek je nic moc, jsem ráda, že jsem tenhle článek napsala, protože jsem ho měla na mysli už hodně dlouho a teď mám klid v duši :-) 



2 comments:

  1. Ahoj,
    moc hezký výběr knih :-) Chtěla bych se zeptat, jak se Ti líbí Rostlinopis a Skřítek Rozekvítek? Slyšela jsem na něj samou chválu a navíc miluji knihy s tématikou ročního období a skřítků. Ale nevím, co by na to můj skřítek :-)
    Z knih o pejscích doporučuji Psí knížku od Terezy Říčanové: http://www.baobab-books.net/psi-knizka My ji sice nemáme, ale máme Kozí, Velikonoční a Vánoční a moc nás baví, takže se nebojím ji doporučit. Taky mě napadla Dášenka od Čapků. A vzpomněla jsem si, jak mě jako malou bavilo (a vlastně mě to baví i jako velkou :-)) listovat si atlasy zvířat, ať už to byli psi, kočky, koně, morčata, krávy... cokoliv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rostlinopis i Skřítek Rozekvítek jsou určitě informačně zajímavé, jednou si je ráda přečtu (teď fakt nestíhám), ale Teodora vůbec nezajímají. Prostě moc textu a on jak mluví jen ve slovech, tak ho "zajímavosti" ze světa zatím nezajímaj.
      Dík za tip na Psí knížku :-) Dášenku máme, ale je teda schovaná, taky moc dlouhá, Téčko se hlavně baví koukat na ty obrázky.
      Atlas máme, ale asi špatnej, obrázky se mu v něm moc nelíbí, musím pořídit jiný.

      Delete