Saturday, November 5, 2016

2 roky a 7 měsíců


Prvorozenému mimiňákovi je 31 měsíců, míry nevím, ani počet zubů není přesně znám, v rozmezí 14-16 zubů, teda z těch 2-4 jsou prořezány jen pidikousky a už se s nima zase pár dní nic neděje, asi sbíraj sílu na další pruzení. Každopádně už fakt není batole, ale malej klučík, cca před měsícem se to nějak zlomilo a stal se z něj spíš kluk než batole, víte, jak to myslím, že? Kdyby navíc ještě mluvil, tak by to byla ještě úplně jiná liga. Teda on mluví, ale jen ve slovech a rozumím mu především a hlavně jen já. Předevčírem přidal k souhláskám, které umí vyslovit "z", a to díky knížce Husa Líza.

Velký pokrok vidím v tom, že je ochoten dělat věci ne stereotypně, je otevřenějším změnám, např. nemusíme chodit na procházku tou samou trasou. Nebo že mu můžu dávat několik různých čepic. A nebo že se zbavuje komunikačních stereotypů, kdy opakoval věčně to samý, asi proto, že jsem mu rozumněla, tak toho chtěl využít. Taky začal hodně ukazovat a vymýšlí si svá vlastní gesta, aby se s náma domluvil. Vracím se ke znakovému jazyku, abych nám to oboum ulehčila.

Zklidnil se. Dokáže ležet a čekat na to než usne. Dokonce i ráno jsem schopná ho přesvědčit, že ještě chvíli budem spát. Je na něm vidět, že mu dozrává nervová soustava, tak snad mu brzo docvakne i to mluvení.

Neoblíkne se ani nesvlíkne a vůbec, ale vůbec mu to nevadí :-) Klidně tu běhá se spodkama na půl žerdi a čeká až mi rupnou nervy a natáhnu mu je. Začal sám jíst, ale jen když jím já nebo mám něco na práci. Jakmile k němu usedám s prázdnýma rukama, okamžitě mi tu lžičku/vidličku vrazí.

Miluje si nalívat vodu ze džbánku. Kvůli tomu i začal hodně pít (a v noci čůrat).

Dává pusy Stázce. Muchluje se se psem a se Stázkou. I od nás začíná přijímat mazlení se. Vlastě se z něj stává mazel.

Miluje psy a vlaky. Ale hlavně psy. Vlaků tu totiž moc není. To u babi bylo jiný, tam na ně mohl koukat z okna a že jezdily často.

Umí mi v mobilu přenastavit kdeco :-)

Nesnáší otevřený šuplíky nebo dvířka od kuchyňské linky. Jako jo, pořád je to náš prudič, co má rád řád a pořádek.

Stal se z něj opravdový pomocník v domácnosti. A obecně, pokud se neválí po chodníku, tak je s ním radost bejt.






No comments:

Post a Comment