Friday, November 4, 2016

7 měsíců



Mimiňák dneska oslavil sedmiměsíčniny. V úterý měřila 70cm a vážila 7880g, což je přesně dvakrát taková váha než měla při narození.

Čím jsou děti starší, tím jsou rozdílnější, takže srovnávačka:

Teodor v den svých sedmiměsíčnin. Chtěla jsem Stázce udělat stejnou fotku s hrncem, jenže ona se hned převrátila dozadu a uhodila se do hlavy, takže jsem uznala, že jí kvůli tomu nebudu trápit. 
Teodor: 68cm a 7950g, v době sedmiměsíčnin zvládal překážkový sed a lízt, ale na žádné výpravy se nevydával. Stázka nesedí, ani neleze, zato se plazí a klidně o ní hodinu nevím. Vůbec jí nevadí, že se někde zasekne :)

Přiznám se, že ten sed by se mi docela hodila, abychom mohli začít pořádně s příkrmama. Jde o to, že pyré plive, zato "finger foods" jí baví a pokaždý něco sní. Jenže mě úplně neba jí to servírovat na zemi. A v newborn setu v tripp trappu to taky není ono, protože jí to jídlo různě padá a jak je tam připoutaná, tak bych jí ho musela věčně hledat, nehledě na zaprasenost textilií. 

Teodor v tuhle dobu už přes den jedl plně pevnou stravu, kojil se jen na spaní a v noci.


Stázka je skalní mlíkař, co ale sní kus toho, co jí dám do ruky. Mudra mi v úterý kladla na srdce, že musí jíst maso a že musím ty příkrmy brát vážnějš, že jinak nebude jíst. Úplně jsem si představovala teenagera jen na mlíku :) No, na to jak do ní dostat maso, jsem zatím nepřišla, když kaše plive a flák masa bez zubů nerozkouše. Naštěstí Stázka je chytré miminko a ví, že pes žere granule s 80% podílem masa, takže příjem železa si zajištuje tak. Celkem by mě zajímalo, jestli granule můžou být brány jako plnohodnotná náhrada masového příkrmu. 


Ze Stázky se spal nespavec největší. Asi si holt naspala v prvních měsících života a teď čerpá ze zásob. Spí cca 1-2x denně 10 minut a 1x půl hodiny, a to když jsme venku. Sněhová nadílka a mimiňákova chobotnicovatnost celkem komplikují naše batolecí procházky, protože jakmile se vyspí, chce z nosítka pryč. V kočárku jí to taky neba, navíc tím, že pořád sněží, kočárek je mimo hru (jako že bych jí tam pak přendala). No a když jí oblíknu do těch 150 vrstev, tak je naprosto znehybněná. Prostě prekérka. A batole to jako na potvoru venku baví. V noci naštěstí spím relativně dobře, co dělá mimino netuším :-)


Stázka má rozhodně mršnější jazýček, když se jí něco nelíbí říká "mam-mam-mam" a většinou to říká, když má hlad. Ještě umí říkat "nenene". 

Mudra se mě ptala, jestli přendavá věci z ruky do ruky a já nevěděla! Fakt ne. U Teodora jsem sledovala každou blbost, u Stázky na to nějak není čas...Ale mám pocit, že to dělá už dlouho. 

A taky je čím dál expresivnější, umí se zlobit, když jí Teodor dělá něco, co se jí nelíbí, sebere jí hračku, ale taky se umí radovat, když jí bratr věnuje pidisekundu své pozornosti. Když se probudí a on spí někde blízko, doplazí se k němu a začne ho ocucávat :-) Brácha je totiž pořád hvězda.

Banda




No comments:

Post a Comment