Thursday, November 2, 2017

Co k Vánocům?

Blíží se Vánoce a dětem je potřeba něco nadělit. Ale abych řekla pravdu, tak mám pocit, že vlastně nic nepotřebují, že si vystačí s tím, co mají, beztak to hází nebo se s tím honí. Abych jim nekřivdila, občas se zastaví a i něco produktivního dělají, obzvlášť u Stázky je to markantní rozdíl oproti před měsícem. A někdy mi zase přijde, že potřebují úplně všechno, co vidím tak různě na internetu (v hračkářství bych jim asi nic moc nevybrala)

Třeba s těmahle medvědama si děsně vyhraje, Teodora vůbec nezajímaly.
Kritéria jsou jasná: Měly by si s tím hrát, nesmí to být moc velké (ano, už jsem ve fázi, že přemýšlím, kam to dáme) a musí to mít široké využití.

Co už máme?

TickIT duhové kostky


Ty jsem objednávala k jejich narozeninám, ale přišly někdy v srpnu. Takže jsem se rozhodla je nechat k Vánocům, protože mě nic jinýho v tý době nenapadalo, co jim koupit, tak aby aspoň něco měli pod stromečkem. Líbí se mi na nich to, že se dají použít i k učení míchání barev (že modrá a žlutá dají dohromady zelenou) a že až nám na jaře začne zase do bytu svítit sluníčko, že by si s tím mohly vyhrát. A navíc to můžou být pěkná okna do staveb z jiných kostek. Krabice je malá, takže kostky nebudou nijak veliké. Jak překvapivé.

Grimm's 60-dílný set kostek


Ty teda ještě nemáme, ale jsou objednané. Sehnat kostky v rozumné velikosti mi přijde jako nadlidský úkol, protože mi většina přijde malá. Teodor začíná stavět stavby, ale má málo materiálu.
Jako pořád sním o týhle Grimm's stavebnici, ale prostě nějak nemůžem překousnout tu cenu, tak třeba k narozeninám :-)

Grimm's Figurky na počítání a vyprávění příběhů


Když jsme ještě chodili do Montessori školky, tak jsem tam viděla holčičku, co pracovala s podobným materiálem, akorát Montessori, tedy nebylo to barevné a byly to mnohem titěrnější tvary. Pointa ovšem byla, že je nejdřív rozdtřídila a pak k nim přiřazovala čísla. A mě se to moc líbilo. No a protože jsme zrovna objednávali pro Grimm's pro firmu, tak jsem tatínka ukecala, že tuhle sadu koupíme Téčku (na Grimm's čísla jsem ho už neukecala, ty ceny jsou fakt nereálný pro domácnost). Takže jestli to bude ležet v koutě, tak mi to tatínek určitě mile rád bude rád připomínat a vy víte, od koho je koupit, pokud tato situace nastane :-)

Od prarodičů

Máma Stázce koupila vláček na baterky (i s panáčkem) a Teodorovi zatloukačku s pidihřebíkama, jak se skládají obrázky (na to jsem zvědavá, jak se mu bude líbit, obecně projevuje zájem o zatloukání kladívkem).

Co zvažuji koupit?

Lundby Småland



Domeček pro panenky s funčkníma světlama, realistickým nábytkem a děsně strašidelnýma obyvatelema (si to vygooglete). A rovnou bych ho koupila i s tím přídavným spodním patrem a trávníkem a plným vybavením. Jenže! nevím, kam ho doma dát. A taky si nejsem jistá, jestli se nám půlka věcí nepoztrácí, protože děti věcma házej a různě tady s nima zdrhaj (ač teda ztráty máme minimální). Vím určitě, že Stáz by byla nadšená a Teodor by se časem přidal. Stázka totiž miluje panáčky a dávat je někam a něco s nima jako dělat. A pak ještě teda ta cena je trochu vysoká, ale předpokládám, že bude nějaká předvánoční akce. No, když ho nekoupím k Vánocům, tak třeba k narozeninám.

Melissa and Doug čistící set

Pro Stázku. Teodor má úplně stejnej a věčně se tu hádaj o "pšík-pšík" (rozprašovač) a houbu. Jo, děti mi myjí každý den okna, to se někdo má :-)

Oblečky pro mimi

Nechat jim uplíst svetry, rukavice, ponožky. To by určitě udělalo Stázce radost. 

Jídelní židlička pro mimi 

Jsem si jistá, že Stázka by to milovala dávat mimi do židličky a krmit ho, ale není to další zbytečnost? Občas totiž mimi posazuje do normální židličky nebo si ho posadí vedle sebe (a je tím úplně k sežrání, jak je roztomilá)...uvidím, jestli nebude někde nějaká akce na nerůžovou :)


Co bych strašně moc chtěla, ale nevejde se nám sem

Brio kočárek pro panenky

Taková modernější verze toho kočárku, co jsem měla jako malá. Stázka tyhle hluboký kočárky miluje a tenhle je z mého pohledu naprosto dokonalý, není totiž kýčovitý a má spoustu funkčních detailů. Barefootová kamarádka má doma rovnou dva, protože její mladší syn prostě miloval ten sestry natolik, že mu koupila vlastní. Jenže nám se sem prostě fakt nevejde. Takže Stázka si musí vystačit s golfkama. Babi slíbila, že jí na Vysočinu pořídí nějaký hluboký kočárek, tak snad to dodrží a Stázka si tam bude moc jezdit s pořádným kočárkem. No, jestli si nekoupíme v průběhu dvou let větší bydlení, tak jí ho stejně pořídím, to už bude o trochu rozumnější řidič :-p


Grimm's velká poschoďová pyramida

Tyhle kostky bych fakt chtěla, ale co jsem je tak viděla na obrázku, tak by nám zabraly půlku obýváku. Škoda no. 

Samozřejmě předvánoční čas je časem, kdy děti dostávají dárky předem, abych je náhodou nezahltila pod stromečkem. V rámci slevy 30% na Smart Games jsem jim pořídila Králíka Kuka (ten nezaujal) a Tři malá prasátka (ty jsou super, je tam i knížka s pohádkou - Teodor najednou začal poslouchat čtení). Prasátka vytahujou fakt často (ono se s nima dá házet a zdrhat, že?) a Teodor se i snaží hrát podle pravidel. 



Dejte vědět, co budete pořizovat vy, aby tatínek měl za co utrácet peníze :-p (mě v září došel poslední rodičák, takže teď pozná, kolik ty děti stojí peněz)

8 comments:

  1. Doporucuji https://www.legenio.cz/vileda-detsky-uklizeci-vozik-4/www.zbozi.cz/www.heureka.cz/ a znas stavebnici Kapla? To jsou veci, ktere u nas frci... Hodne dlouho. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vozík se nám sem nevejde, ale zrovna mop a smetáček od Klein Viledy máme. Jo, o Kaple přemýšlím, ale k Vánocům asi ne.

      Delete
  2. Ja jsem jeste poridila dceri toto houpatko https://www.detske-kocarky.cz/houpaci-zviratko-babygo-2016.html tak jsem zvedava, jak se ji bude libit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, deti se rady houpou, takze myslim, ze se bude libit :)

      Delete
  3. Poradite, kde vyhlizite slevu na Lundby domecek? Ta cena je strasne vysoka, ale je to nejhezci domecek, co jsem videla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tady v Estonsku...vyhlizim hlavne na facebooku a obcas zkouknu mistni bazary.

      Delete
  4. To zatloukání je něco takového? https://www.agatinsvet.cz/zatloukacka-dopravni-prostredky?gclid=EAIaIQobChMIn-CA_vX11wIVDeEbCh0hTQhEEAQYASABEgKCDPD_BwE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahle se mi hodne libi, ale auta Tecko vubec nezajimaj, tak nevim, no.

      Delete