Tuesday, June 27, 2017

Mapy


Dneska tu na vás nečeká šťavnatý popis minulého týdne u rodičů, protože na to nemám čas, ale chci tu zmínit knihu Mapy. Knížka, kterou jsem objednala někdy v listopadu a která se mi dostala do ruky před týdnem, mě mile překvapila. Očekávání nebyla velká, koupila jsem jí hlavně proto, že byla všude doporučována, osobně mě design na promo fotkách neoslovila. Fakt jsem nečekala, že Teodora zaujme už teď, v době, kdy podle mě vůbec nerozumí tomu, že existují různé státy, kde žijí různá zvířata, že ty modrý čáry jsou řeky a ty černý hranice států. Ale právě díky tomu, že tam je těch ilustrací na každé stránce mraky, tak to je taková dražší hledací knížka. Momentálně hledáme kačeny a prasaty. A když kačena není ve vodě, tak mi ukazuje, že by jí chtěl dát do vody.


Divoká prasata v ČR jsou nakreslena v ideálním poměru, jeden dospělý a dvě selata (když to je jinak, tak furt mručí a ukazuje, že tam má být ratio 1:2 dospělý:mládě)


Hladí psy. Snad každý evropský stát má svoje plemeno :-) 



A já mám chuť se vydat na cesty. Jako strašně moc :-)

V knížce jsou minimálně zastoupeny africké a arabské (muslimské) státy, celkem by mě zajímalo, jak to vybírali (Estonsko tam taky není) - jestli jako přemýšleli, kde všude by se to mohlo vydat a podle toho zastoupili státy?

Jako jo, myslím, že mít tu knížku doma se vyplatí. Nejdřív budem hledat oblíbená zvířata, pak budem pojmenovávat i ta další, postupně mu dojde, že existují různé státy...takže se na ní snad nebude prášit.

6 comments:

  1. My měli Mapy půjčený z knihovny někdy na podzim a nadšení veliký. Áďu hodně bavilo to, že jsme si ukazovaly, kam jezdí táta na služebky, kde bydlí babička, kde my a kam pojedeme na dovolenou.
    Na Vánoce ji asi koupím, je to moc hezká knížka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, věřím tomu, že i k tomuhle ukazování jednou doroste :)

      Delete
  2. tuhle knížku jsme viděli v Japonsku a byla jsem nadšená, že je tam i ČR :-D vůbec jsem netušila, že je to ve více překladech

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jéé, ty čteš můj blog? :-o :-) Jojo, v mnoha jazycích a nesmí chybět v žádné montessori knihovničce.

      Delete
    2. občas sem zabrousím :-) zajímají mě Téčkovy pokroky :-)

      Delete
    3. Ja na vas cas od casu myslim, jak se asi mate. Jak to jde se dvema?

      Delete